יום שני, 21 במרץ 2011

מיקרו כלכלה

מיקרו כלכלה הוא אחד המקצועות הקשים ביותר שסטודנט לתואר ראשון נתקל בהם.
בקורס מיקרו כלכלה לומדים קצת על ההיסטוריה של הכלכלה - על המשבר הגדול בשנות ה20 בארצות הברית ומבינים בעצם למה הכלכלה נכשלה בשנים אלו.

מיקרו כלכלה הוא קורס שכל סטודנט לכלכלה או מנהל עסקים חייב לקחת בתואר, כמו כן יש סטודנטים רבים למקצועות אחרים כמו מדעי המחשב או מדעי המדינה שבוחרים את קורס זה על מנת לקבל השכלה כללית על כלכלה.
בדרך כלל אחוז הנכשלים יחסית גבוה בקורס מיקרו כלכלה עקב הקושי בהבנת החומר הנלמד. החומר לימוד במיקרו כלכלה הוא משלב מתמטיקה וגם הבנה תיאורטית. בניגוד לסטטיסטיקה הקורס במיקרו כלכלה מחייב את הסטודנט ממש להבין את הסיבות מאחורי הדברים ולא "לפעול כמו תוכי".

הקורס מיקרו כלכלה גם נקרא בחלק ממוסדות הלימוד בשם "מבוא למיקרו כלכלה" או גם "תיאוריות מיקרו כלכליות". או בקצרה הסטודנטים פשוט קוראים לו מיקרו.

בכל מוסד לימוד הקורס מיקרו כלכלה נלמד אחרת והמרצים שמים בו דגש על נושאים אחרים בחומר.
מה שמשותף לכל מוסדות הלימוד הוא הדגש על הבנת הגמישויות. אין מוסד לימוד שבו החלק הזה קל. יש צורך בהבנה אמיתית של החומר כדי להצליח בחלק הזה של המבחן.
בחלק מהמוסדות הבחינה במיקרו כלכלה היא אמריקאית ולמשל באוניברסיטה הפתוחה המבחן הוא פתוח. יש לציין שבאוניברסיטה הפתוחה באים לקראת הסטודנטים ונותנים להם לעשות ממ"נים שיכולים להעלות את הציון שלהם.

המון סטודנטים שנכשלים בקורס מיקרו כלכלה מבינים שלא ימשיכו את דרכם בלימודי הכלכלה ועוברים למקצועות אחרים - זה לא חייב להיות ככה!
מנסיוני גם תלמיד שנכשל במועד א' זה לא אומר שאין לו עתיד בכלכלה, זה יכול להיות סתם מועד א' מאד קשה או פשוט שהתלמיד לא השקיע מספיק במהלך השנה. זה לא פער שאי אפשר להשלים עם שיעורים פרטיים במיקרו כלכלה.

שמי שי, מורה פרטי למיקרו כלכלה, תנו לי לעזור לכם לעבור את המבחן במיקרו כלכלה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה