יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

עקומת התמורה


נדמה כי שם הקורס "מיקרו כלכלה" לבדו בכוחות להטיל מורא בלב כל סטודנט: הקורס נחשב עיני רבים כקורס הקשה מכולם, כאשר אנו עוסקים בקורסי המבוא של התואר הראשון. במרבית מוסדות הלימוד, הקורס מיקרו כלכלה מתחיל בלימוד הנושא "עקומת התמורה".

מהי "עקומת התמורה" וכיצד היא תעזור לי בחיי?

ספק אם ניתן לקבוע כיצד עקומת התמורה תסייע לך בחיי היום-יום, אך נדמה כי הבנה טובה של הנושא תסייע לך רבות בהבנת מודלים כלכליים בהמשך לימודייך. עקומת התמורה היא עקומה שנועדה להמחיש לסטודנט ייצור משקי, והצורך לבצע וויתורים מסוימים על מנת להשיג הטבות אחרות. העולם הדמיוני של עקומת התמורה הוא עולם של שני מוצרים בלבד,  המיוצגים על גבי עקומה אנכית ועקומה אופקית.

מדוע נבחר הנושא עקומת התמורה להיות הנושא הראשון אשר נלמד במסגרת לימודי מיקרו כלכלה?

יש לציין, כמובן, שאין עולם שבו הנחות עקומת התמורה מתקיימות: אין עולם שבו שני מוצרים בלבד. יחד עם זאת, ניתן להקיש ממודל זה על "העולם האמיתי": הצורך בביצוע וויתור מסוים על מנת להרוויח במקום אחר, ניצול נכון של משאבים, יתרונות הגלומים במסחר בינלאומי ועוד.

האם הנושא "עקומת התמורה" הינו קשה?

נדמה כי הקושי העולה מנושא עקומת התמורה הוא לרוב היותו הנושא הראשון אשר נלמד בקורס מיקרו כלכלה. מכאן, ההתמודדות הראשונה עם קורס שאינו פשוט היא באמצעות נושא זה.

יחד עם זאת, נדמה כי הבנה טובה של נושא עקומת התמורה יסייע רבות לכל סטודנט בהבנת תכניי הקורס. מדובר בנושא שנחשב כ"קשה לקריאה ראשונה", אך לאחר תרגול וקריאה נוספת של חומר הלימוד נדמה כי הנושא אינו מאיים כפי שהוא נתפס תחילה.

כיצד אוכל לקבל עזרה במסגרת הקורס מיקרו כלכלה בכלל, ועקומת התמורה בפרט?

לימוד באמצעות אתר EZ100.CO.IL מדובר באתר מהפכני ללימודי מיקרו כלכלה בסרטוני וידאו. האתר מציע עזרה לקורס מיקרו כלכלה וקורסים נוספים כמו חשבונאות, סטטסיטיקה ומימון: סרטוני וידאו בקול ובצבע המציעים שירותי "מורה פרטי למיקרו כלכלה", באמצעות המחשב. תכני האתר זמינים 24 שעות, וניתן לצפות ללא הגבלה: בזמן שלך, ובמצב שלך. אנו בטוחים כי לימוד הנושא עקומת התמורה ותכני הקורס מיקרו כלכלה באמצעות האתר יסייעו לכל סטודנט בהבנת התכנים של הקורס, ויהפוך את ההתמודדות עם המבחן במיקרו כלכלה לקלה בהרבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה